Downloads
heleen.brakel
Bestandcategorie
Rangschikking (volgordelijkheid)
3
heleen.brakel
Bestandcategorie
Rangschikking (volgordelijkheid)
1
Bouwblokken
Afbeelding
francis van zwieten
Portret van twee mensen in gesprek met elkaar
Standaardverhouding van foto overschrijven
Websitebrede afbeeldingsverhouding gebruiken
Titel
Coaching on the job voor schoolleiders
Tekst

U heeft als schoolleiders een cruciale rol in het bevorderen van kwaliteit en continuïteit van uw onderwijspersoneel. De subsidie Lerend Werken biedt u een financieel aantrekkelijke mogelijkheid uw kennis, kunde en vaardigheden te vergroten op het gebied van verzuimaanpak, het verhogen van de inzetbaarheid van personeel of het versterken van de arbeidsmarktpositie van personeel.

Het coachingstraject en de deelname aan de intervisiegroep dragen mogelijk bij aan de herregistratie in het Schoolleidersregister PO. Verder kunt u, wanneer de subsidie is toegekend, kosteloos deelnemen aan een intervisiegroep.

Titel
U kiest zelf een coach
Tekst

U kiest zelf een bij uw leervraag passende coach. Om voor vergoeding in aanmerking te komen moet de coach voldoen aan 1 van de volgende voorwaarden:

Via de sites van de organisaties kunt u zoeken in een bepaalde regio, op specialisatie, sector en type coach.  

Komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw regiocoördinator of een adviseur uit uw regioteam

Titel
Hoogte, voorwaarden en aanvragen van de subsidie
Tekst

De subsidie bedraagt maximaal 80% van de kosten van de coaching, met een maximum van €2.500 incl. BTW, voor iedere schoolleider. Van de kosten van de activiteiten komt 20% als eigen bijdrage voor rekening van de werkgever(s). De subsidie moet door uw schoolbestuurder worden aangevraagd in Mijn Vf

De Subsidie Lerend Werken is ook beschikbaar voor eigen risicodragers!

Titel
Ervaringen uit de praktijk
Tekst
  • Niemand is te oud om te leren.” Daar zijn schoolleiders Ali Kemal Kadi van IBS Ababil in Schiedam en Adrie Hellings van BS De Regenboog in Schijndel het over eens. Zij volgden een coachingstraject met behulp van de Subsidie Lerend Werken. Het doel? Meer grip op ziekteverzuim en de mindset van hun teams. Lees hier verder...
     
  • Tom Roovers, directeur van de Holtkampschool in Goes, vermoedt dat zijn coaching on the job er sterk toe heeft bijgedragen dat het medewerkersverzuim op zijn school de afgelopen jaar flink is teruggelopen. Lees hier het hele artikel.
     
  • Anne Bruggeman, directeur van drie scholen binnen SaKS, heeft elk jaar wel een of twee leerkrachten met een burn-out."Ik sta erbij, kijk ernaar en vraag me af wat er aan de hand is. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik verzuim voor ben? Ben ik zelf oorzaak? " In het individuele coachingstraject dat ze via de subsidie Werkend Leren volgde, leerde zij te zoeken naar een antwoord op deze vragen. Lees hier het hele artikel.
Titel
Heeft u vragen?
Tekst

Mogelijk vindt u het antwoord in de veelgestelde vragen

U kunt ook contact opnemen met onze helpdesk via 088 - 605 51 55 of [email protected]. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 8.30 - 17.00 uur.

Geen zoekbalk indexatie
Wel vindbaar via zoekbalk
Omschrijving
Maatwerk aanpak om te investeren in uw professionele ontwikkeling. Hoe zorgt u er als schoolleider voor dat uw medewerkers op een gezonde manier en met plezier kunnen (blijven) werken? Hoe krijgt of houdt u grip op het ziekteverzuim op uw eigen school? Hoe behoudt u uw personeel of werft u nieuwe collega's?
Korte omschrijving
De subsidie Lerend Werken ondersteunt de professionele ontwikkeling van de schoolleider (directeur en adjunct) op het gebied van de verzuimaanpak op school.
Expoints vragenlijst ID
inline